Interessekartleggingsskjema – for læring og trivsel
Et kartleggingsskjema for å finne gode aktiviteter for læring og trivsel for barn og unge.
Læremidler, veiledere og andre ressurser og verktøy gir laget rundt barnet eller eleven støtte i arbeidet med å tilpasse og tilrettelegge opplæringen. Her finner du alt som er utviklet av Statped.
Læremidler: For blinde og sterkt svaksynte – Tegnspråk

Et kartleggingsskjema for å finne gode aktiviteter for læring og trivsel for barn og unge.

I arbeid med Helhetslesing får elever som strever med lesing hjelp til å avkode ord bedre, slik at de opplever at lesingen blir lettere.
VASAS gir personer med ervervede kommunikasjonsvansker, som f.eks. afasi eller dysartri, mulighet til å gi uttrykk for hvordan han eller …

Slag, Afasi og Livskvalitet (SALK-39) er utviklet for å undersøke hvordan hjerneslag og afasi påvirker ulike livssituasjoner.
CETI er et måleredskap som er laget for å måle (kvantifisere) endringer i den afasirammedes daglige kommunikasjon.

Hvordan eleven blir møtt av lærere og får tilrettelagt sin skolehverdag, kan ha stor betydning for elever med stamming.

Foreldreintervjuskjema som kan brukes i samtale med flerspråklige barn og unges foreldre for å belyse barnets førstespråkmorsmål …

Om du bruker stemmen mye i hverdagen har du kanskje kjent at du blir sliten. Halsen kan føles sår og stemmen annerledes.

Skjemaet gir læreren et verktøy for kartlegging av elevens kommunikasjon og talemønster på skolen

Artikkelsamling skrevet for logopeder som jobber med barn, unge og voksne med stamming, og for logopedistudenter.

Dette ressursarket gir en rekke råd og tips som omfatter ulike aspekter vedrørene støtte av elever som stammer.

Barn kan få ulike typer stemmevansker. Vanskene kan ha forskjellige årsaker, og ha innvirkning på språkutviklingen og kommunikasjonen med …