Kartlegging av språklydsforstyrrelser
Differensialdiagnostisk kartlegging av språklydsforstyrrelser (Diffkas).
Læremidler, veiledere og andre ressurser og verktøy gir laget rundt barnet eller eleven støtte i arbeidet med å tilpasse og tilrettelegge opplæringen. Her finner du alt som er utviklet av Statped.
Læremidler: For blinde og sterkt svaksynte – Tegnspråk

Differensialdiagnostisk kartlegging av språklydsforstyrrelser (Diffkas).

WASSP er et kartleggingsskjema personer som stammer kan vurderer grad og hyppighet av tanker og følelser knyttet til egen stammingen.

COCAF-4 er et screeningverktøy for vurdering av symptomer på løpsk tale, i tillegg til sameksisterende og sekundære symptomer som ofte kan …

Predictive Cluttering Inventory (PCI) er et screeningverktøy som kan predikere mulig løpsk tale.

Barnebok om det å være annerledes. Albin og Luna på sykehuset. Begge er født med leppe-, kjeve- og ganespalte.

Innføring og veiledning i undervisning og behandling av barn født med leppe-kjeve-ganespalte (LKG).

STUREN Case History Form er et intervjuskjema for å se på bakgrunnsopplysninger om stamming.

Lommebokhistorien er en screening ment for bruk på ungdom og voksne som en del av en bredere kartlegging av en mulig løpsk tale.

PAS-symbolsystem for utvikling av bevissthet om språklyder for barn som har har store språkvansker og som strever med å knekke lesekoden

Skjema for utredning av dysfoni hos barn (STUAD-B) er et kartleggingsverktøy som kan benyttes i arbeid med barn med stemmevansker.

Kartleggingsskjema for å synliggjøre mål, motivasjon og forventninger til den logopediske oppfølgingen av stamming.

Arbeidsprøven er et kartleggingsverktøy for å kartlegge elevers lesing og språklige grunnlag.