Albin og Luna og det mystiske speilet
Barnebok om det å være annerledes. Albin og Luna på sykehuset. Begge er født med leppe-, kjeve- og ganespalte.
Læremidler, veiledere og andre ressurser og verktøy gir laget rundt barnet eller eleven støtte i arbeidet med å tilpasse og tilrettelegge opplæringen. Her finner du alt som er utviklet av Statped.
Læremidler: For blinde og sterkt svaksynte – Tegnspråk

Barnebok om det å være annerledes. Albin og Luna på sykehuset. Begge er født med leppe-, kjeve- og ganespalte.

Innføring og veiledning i undervisning og behandling av barn født med leppe-kjeve-ganespalte (LKG).

STUREN Case History Form er et intervjuskjema for å se på bakgrunnsopplysninger om stamming.

Lommebokhistorien er en screening ment for bruk på ungdom og voksne som en del av en bredere kartlegging av en mulig løpsk tale.

PAS-symbolsystem for utvikling av bevissthet om språklyder for barn som har har store språkvansker og som strever med å knekke lesekoden

Skjema for utredning av dysfoni hos barn (STUAD-B) er et kartleggingsverktøy som kan benyttes i arbeid med barn med stemmevansker.
Veileder om bruke av taktile symboler og planer i arbeid med barn, unge eller voksne som har en synsnedsettelse.
Veilederen tar for seg sentrale forhold knyttet til læring for barn og unge med den progredierende sykdommen JNCL, også kjent som …

Kartleggingsskjema for å synliggjøre mål, motivasjon og forventninger til den logopediske oppfølgingen av stamming.

Syng med tegnspråk – Gynge, gynge lille venn viser hvordan man ved bruk av tegnsatte sanger, rim og regler kan bidra til å stimulere barns …

Arbeidsprøven er et kartleggingsverktøy for å kartlegge elevers lesing og språklige grunnlag.

Begrepslæring er en strukturert undervisningsmodell for barn og unge med språkvansker.