Barnehageguiden
Barnehageguiden er laget for å skape en bevisstgjøring over barns atferd for å lettere kunne gjenkjenne symptomer på ADHD.
Læremidler, veiledere og andre ressurser og verktøy gir laget rundt barnet eller eleven støtte i arbeidet med å tilpasse og tilrettelegge opplæringen. Her finner du alt som er utviklet av Statped.
Læremidler: For blinde og sterkt svaksynte – Tegnspråk
Barnehageguiden er laget for å skape en bevisstgjøring over barns atferd for å lettere kunne gjenkjenne symptomer på ADHD.

Synes du det er utfordrende å tilrettelegge for deltakelse i lek for ASK-språklige barn i barnehagen?

Tallstart er et screeningsverktøy for å sjekke om barn har kjennskap til grunnbegrepene for tallforståelse.
Samling av praktiske tips som gjør det lettere for synshemmede å bruke datatekniske hjelpemidler.

Social Networks er et kartleggingsmateriell som identifiserer faktorer som påvirker kommunikasjonen hos mennesker med store …

I arbeid med Helhetslesing får elever som strever med lesing hjelp til å avkode ord bedre, slik at de opplever at lesingen blir lettere.

Plakat med tips om ulike ting du kan vektlegge når du støtter en person til å oppdage sammenhengen mellom skrift og det du sier når dere …
VASAS gir personer med ervervede kommunikasjonsvansker, som f.eks. afasi eller dysartri, mulighet til å gi uttrykk for hvordan han eller …

Slag, Afasi og Livskvalitet (SALK-39) er utviklet for å undersøke hvordan hjerneslag og afasi påvirker ulike livssituasjoner.
CETI er et måleredskap som er laget for å måle (kvantifisere) endringer i den afasirammedes daglige kommunikasjon.

Hvordan eleven blir møtt av lærere og får tilrettelagt sin skolehverdag, kan ha stor betydning for elever med stamming.

Her finner du aktiviteter med tilhørende materiell som du kan bruke i undervisningen med tegnspråklige elever fra 8.-10.-trinn.